Geoblog.pl    dagar    Podróże    BIRMA 2018 (+ Tajlandia)    „KOLEJNA RETROSPEKTYWA”
2018

„KOLEJNA RETROSPEKTYWA”

Tajlandia, Bangkok

… odrabiam jednak zaległości we śnie wstając przed ... południem.
Niestety mój pokoik ma dziś nowych lokatorów, ale na szczęście jest wolna jedynka na parterze … i to za 150 THB! Co prawda bez łazienki, zaś ta znajduje się vis-a-vis i raczej wyłącznie do mego użytku. "Łazienka" to określenie trochę na wyrost - natrysk biorę siedząc na misce sedesowej.

Dziś zamierzam odwiedzić główne atrakcje Bangkoku. Pieszo + sky-train-em osiągam Sathorn Pier i tramwajem wodnym docieram do pałacu królewskiego (500 THB). Milutko, ale wrażenia jak za pierwszym razem (wiele lat temu) już nie wywiera. Podobnie zresztą jak Wat Pho (100 THB) z leżącym Buddą. Miłą niespodzianką okazał się natomiast Wat Mahathat, gdzie byłem jedynym (!) turystą.
Stąd za 50 THB (wiem, że przegiąłem ze stawką, heh) osiągam Wat Arun po drugiej stronie rzeki. Właśnie jest zamykany, ale nań też już kiedyś właziłem, więc zadowalam się jeno fotkami zza płotu. Przeprawiam się na drugi brzeg Menamu (tym razem za rozsądne 4 THB) i lokalnym busem docieram do przystani. Wieczorny rejs rozświetloną rzeką jest ukoronowaniem dnia.

Po sutej kolacji (chicken rice rzecz jasna - 50 THB) zasiadam przy stoliku przed Miggy GH do relacji z pierwszych dni wyprawy.
Jutro Birma. Z netem może być problem (szczególnie z fotkami).