Geoblog.pl    dagar    Podróże    INDONEZJA 2015 (+ BANGKOK + KUALA LUMPUR)    KRATONG

KRATONG

Indonezja
Indonezja, Yogyakarta

Ok. 10.00 opuszczam pamiętny Hotel Harum i na podstawie biletu Solo-Surabaya zostaję wpuszczony na dworzec kolejowy, gdzie zostawiam plecak w przechowalni bagażu (opłata jednorazowa – 20.000 IDR). Na pociąg o 13.50 mogę kupić bilet dopiero za 20 min. ... czyli tyle ile trwa pochłonięcie zupki soto (10.000 IDR [z miską ryżu]). Z biletem na lokalny pociąg za jedyne 8.000 IDR (!) w kieszeni ruszam via Malioboro w stronę Kratongu. Mam równo 3 godziny na obejrzenie głównych atrakcji turystycznych Yogyi.

Pierwszy przybytek: Pagelaran + Siti Hinggil za 7.000 IDR (+ 2.000 aparat) niczym szczególnym się nie wyróżnia. Dalej jest znacznie lepiej. Dziedzińce pałacu sułtańskiego (wstęp: 12.500 + 1.000 aparat) otaczają liczne, bogaciej zdobione, pawilony i salony z kolekcjami tronów, naczyń i strojów z epoki. Na jednym z głównych dziedzińców odbywa się właśnie inscenizacja jakieś eposu. Tu niespodziewanie spotykam Olę i Marcina, ale w pośpiechu zamieniamy tylko kilka zdań i muszę lecieć dalej. Wąskimi uliczkami docieram do Taman Sari: niewielkiego, acz uroczego pałacu wodnego (wstęp: 12.000) z dwoma basenami na sąsiadujących dziedzińcach. Wbrew opiniom wyczytanym w necie (ponownie!) bardzo mi się tu podoba. Zamierzałem obejrzeć jeszcze Pasar Ngasen (ptasi targ), ale niestety został przeniesiony ponoć 2 km dalej. Wracam zatem wzdłuż Malioboro do dworca raptem na 20 min przed odjazdem pociągu.